dinsdag 4 maart 2014

spring is in the air

"spring is in the air". Dat was ook de kop van de tweede newsletter die ik schreef voor de Pastry School. De goden verzoeken natuurlijk...sindsdien heeft het al twee keer gesneeuwd!

 
 
Toch begint het er op te lijken met langere dagen en prachtige zonsondergangen.
Bij ons loop alles als vanouds. Reizen voor de komende maanden zijn gepland, en deze week bevinden we ons allebei weer op een ander continent: Ik ben lekker in HongKong om tijd met Ans en Chiel door te brengen, heerlijk te eten, en volgende week weer een reiswens af te kunnen strepen met een paar dagen Taipei. 
 
In Canada zijn wij begonnen met de procedure om onze permanent resident card te verkrijgen. Wij zijn er nu op een werkvergunning, die nog 1 1/2 jaar geldig is. Met een PR card hebben we straks zelf de keuze om te blijven en die mogelijkheid willen we graag open houden. De aanvraag duurt zo'n 14 maanden en naast een stapel papierwerk moest er ook een lijst bij, per persoon, van alle reizen die wij elk de afgelopen 10 (TIEN, ja!) jaar gemaakt hebben. Op datum, met vermelding van land en stad, en op het zaken of prive was...Een flinke klus! Met behulp van dit blog, oude emailtjes, bewaarde agenda's en electronische kalenders heb ik de lijsten weten samen te stellen, met 5 A-4tjes voor Jaap en 7 voor mij.
Wat een klus!
Maar ook wel heel leuk om zo op een rij te zien wat we allemaal gedaan hebben.
Ook moesten we een examen Engels afleggen, met toetsen lezen, schrijven, luisteren en praten. Nou is ons Engels heel goed gelukkig maar het was toch nog een pittige test. Gelukkig hebben we het allebei gehaald en kan de score mee met de aanvraag.
 
 
 
 
 
Het schrijven van de nieuwsbrief voor de Pastry School heeft inmiddels geleid tot meer werk, en volgende week als ik terug kom krijg in mijn eigen visitekaartjes. (en dat vind ik natuurlijk vreselijk stoer!)
Grappend noemen ze mij hun Director of Marketing en ik heb zo'n 2 dagen per week werk aan schrijf-doe-en-denkwerk ter promotie (en misschien uitbreiding) van de school. Heerlijk om met zo iets leuks bezig te zijn!
Ondertussen ben ik ook nog trouw student en kan ik vaardigheden als marsepein fruit, bladerdeeg en zuurdesembrood maken aan mijn cv toevoegen. Jaap begint dat broodbakken ook leuk te vinden, in het weekend staan we vaak samen te kneden terwijl ik hem wat theorie bij breng. En voor zijn verjaardag heeft hij de cursus 'Italian Bread Baking' gekregen die we in juni samen gaan doen.
 
Allemaal goede en leuke dingen dus!
 
 

            


Geen opmerkingen:

Een reactie posten